I det nordlige Aarhus møder jeg Kasper Bengtson, direktør bSocial. Her sidder han på sit nye kontor i større lokaler, som han er i fuld gang med at indrette. Efter at have færdiggjort sit studie og nu kan skrive bachelor i Marketing and Management Communication på sit CV, har Kasper besluttet at satse alt på sit firma bSocial.

Fra London til Aarhus – Fra offline til online

Første gang jeg mødte Kasper var i London i januar 2014. Der deltog han sammen med mere end 6.000 andre fra hele Europa i Brendon Buchards – en af verdens højeste betalte undervisere – Expert Academy, Online marketing.

Og allerede den gang var bSocial en etableret virksomhed, som blandt andet hjælper virksomheder med at skabe mere værdi og samtidig vedligeholde deres kunderelationer på Facebook.

Dette er stadig omdrejningspunktet for de fleste opgaver. Kasper fortæller, ”overordnet set, så har jeg en vision om, at hjælpe virksomhederne til at markedsføre sig på en måde, der er relevante for forbrugerne. Det handler om at finde og derefter fokusere på de mennesker, for hvem virksomheden kan skabe mest mulig værdi – og så målrette kommunikationen til disse”.

En tilgang som gør det mere interessant for virksomheden som dermed bruger ressourcerne på de rigtige kunder – samtidig med at brugerne af Facebook undgår annoncer med produkter, som de ikke har interesse i. Kunderne er typisk ejere af webshops samt lokale firmaer i og omkring Aarhus. Til sidstnævnte hører også virksomheder, som ønsker at flytte markedsføring fra det trykte medie til online platforme.

Tættere kontakt skal skabe længere relationer

Med den nye satsning følger flere ændringer i virksomheden. Fra at have haft mange mindre opgaver og et stort kundeflow ændres strategien nu. Fremadrettet satser bSocial på færre kunder, og fokus bliver at etablere mere langsigtet samarbejder.

Kasper uddyber, ”jeg vil gerne, at vi bliver et eksklusivt bureau med meget tæt kontakt til kunderne – og med fokus på større og længere projekter og kontinuerlig udvikling og tilpasning”.

Blandt kunderne er også virksomheder For at kunne løfte denne opgave, skal der nu ansættes en ny medarbejder. ”Jeg skal fortsat ud og snakke med kunderne og fungere som konsulent. Og samtidig har jeg brug for hjælp til at få løftet nogle af opgaverne hjemme på kontoret”, fortæller Kasper.

Den nye medarbejder som får titlen Content Creater, skal dog også være klar til at tage telefonen, når Kasper er ude af huset. Ud over at fungere som rådgiver og konsulent, optræder han også rundt på scenerne, når han bookes til at holde indlæg på større konferencer som fx MarketingCamp, Danmarks største konference indenfor online marketing. Derudover afholder han workshops hos de virksomheder, som ønsker at være selvkørende i forhold til fx annoncering på facebook.

Det handler om at hjælpe hvor vi bedst kan

Med etablering af nyt kontor opstår også et behov for nye møbler. Kasper undersøgte markedet for brugte møbler, og hos 3R Kontor fandt han den bedste løsning.

”Stellet på de nye hævesænke skrivebord var brugt, mens bordpladerne var nye – og alligevel var prisen blot 1/3 af hvad jeg skulle betale for nye møbler – og i tillæg var deres service helt i top”, fortæller Kasper.
Han fortsætter og siger, ”jeg besøgte både deres butik i Højbjerg og det store lager i Risskov og er ret imponeret af det store udvalg – og så giver det en god mavefornemmelse at handle med virksomheder, som tager et ansvar – uanset det er miljø eller socialt udsatte”.

Lige nu er Kasper og bSocials bidrag en større arbejdsplads med plads til flere ansatte. En milepæl i bSocials historie som snart beskæftiger en fuldtidsansat og to studerende udover Kasper.

Om bSocial

I 2010 stiftede Kasper Bengtson firmaet ”KB Marketing”. Drømmen om at være selvstændig var pludselig en realitet, da firmer begyndte at efterspørge hans viden og tekniske kompetencer. I 2013 ændrede han navnet til bSocial og siden har efterspørgslen på hans ydelser været stigende. Besøg bSocial på deres hjemmeside : bsocial.dk